Wednesday, February 24, 2010

Aku NgaN PuTeRa KaTak...

Dalam cerita dogeng kanak-kanak ada jugak cerita macam inikan.. hehehehe.. Lagipun takde salahnye sekali sakala kita turun melayani cerita begini... Dulu masa kecik-kecik pernah gak Sinleen bayangkan putera raja akan muncul dalam hidup Sinleen.. hehehhe Walaupun hanya dalam khayalan apa salahnye... Masa Sinleen Sekolah Rendah dulu selalu gak berangan berjumpa dan berkawan dengan budak lelaki yang ada gelaran atau ada kaitan dengan putera raja... Tak sangka erk Sinleen ini dulu boleh berangan benda yang tak mungkin akan menjadi kenyataan... Tapi semua ini adalah pengaruh dari cerita yang ditayangkan dikaca television gak... Pernah sekali Sinleen menonton cerita yang ditontonkan TV3 semasa semesta cuti sekolah... Cerita itu Sinleen tak ingat tajuknye tapi Sinleen ingat waktu 'ALANA' lebih kurang laaa buat Sinleen tertanya-tanya sampai sekarang... Seingat Sinleen, cerita tu masa usia Sinleen 10 tahun kot... hehehhe

Kalau nak imbaskan kembali zaman kanak-kanak memang seronokkan... Tak yah fikiran apa itu kerja, apa itu saraan hidup, apa itu kahwin dan lain-lain laaa.... Dan bila dah dewasa banyak benda yang perlu kita lakukan bagi meneruskan kehidupan dan saingan hidup seharian kita....


1 comment:

Adayah Shamsuddin said...

Putera raja ke katak?
huhuhu