Thursday, February 25, 2010

Esok Gi Marathon.... Yesssss


Hehehhehe....

Ini lah Marathon Sinleen untuk esok hari.... (Jumaat 26.02.2010)
Ni semua idea Chubby hehhehe... tengok wayang marathon...
Chubby kata sebelum ini dia selalu gak wat macam ni masuk keluar tengok wayang....
Rasa tak sabar lak nak tengok wayang esok...

1st movie jam 5.00 petang sok citer Niyang Rapik (1jam 30 minit)
2nd movie lak jam 9.00 malam citer Percy Jackson And The Lightning Thief (2 Jam)

Sekali sekala wat kerja mcm ini best gak... Hope apa yang dirancang berjalan dengan lancar... Cant wait 4 tomolo.... :D

Wednesday, February 24, 2010

Aku NgaN PuTeRa KaTak...

Dalam cerita dogeng kanak-kanak ada jugak cerita macam inikan.. hehehehe.. Lagipun takde salahnye sekali sakala kita turun melayani cerita begini... Dulu masa kecik-kecik pernah gak Sinleen bayangkan putera raja akan muncul dalam hidup Sinleen.. hehehhe Walaupun hanya dalam khayalan apa salahnye... Masa Sinleen Sekolah Rendah dulu selalu gak berangan berjumpa dan berkawan dengan budak lelaki yang ada gelaran atau ada kaitan dengan putera raja... Tak sangka erk Sinleen ini dulu boleh berangan benda yang tak mungkin akan menjadi kenyataan... Tapi semua ini adalah pengaruh dari cerita yang ditayangkan dikaca television gak... Pernah sekali Sinleen menonton cerita yang ditontonkan TV3 semasa semesta cuti sekolah... Cerita itu Sinleen tak ingat tajuknye tapi Sinleen ingat waktu 'ALANA' lebih kurang laaa buat Sinleen tertanya-tanya sampai sekarang... Seingat Sinleen, cerita tu masa usia Sinleen 10 tahun kot... hehehhe

Kalau nak imbaskan kembali zaman kanak-kanak memang seronokkan... Tak yah fikiran apa itu kerja, apa itu saraan hidup, apa itu kahwin dan lain-lain laaa.... Dan bila dah dewasa banyak benda yang perlu kita lakukan bagi meneruskan kehidupan dan saingan hidup seharian kita....


AMiRuL AiMan 6 BuLaN

Amirul Aiman....
Ahhhh.... My Sweet luvly niece.... Hmmm..
Comelkan... Makin hari makin membesar, cuba minggu ini amirul kena makan ubat sebab dia tak berapa sihat... Musim kot...

video

Saat Mirul bergurau n gelak ketawa...


video

Ni Video Mirul kena makan ubat... hehehhe

Keletihan yang semalam Sinleen rasa semua hilang bila tengok wajah anak buah Sinleen ini.. Memang best sangat bermain dengan dia... hehehhe.. Masa Sinleen mula-mula sampai Kakak Si Mirul dengki tak bagi Mirul menuju kat Sinleen, sampaikan ibu diorang marah...
Bestkan ada baby comel macam mirul ini... Nak tunggu anak sendiri tak taw laa bila.. huhuhu... Tunggu Chubby larrr nak tunggu siapa lagi... hikhikhik...

Tuesday, February 23, 2010

Apa Perasaan Korang...??

Assalammualaikum...
Sebelum Sinleen meneruskan coretan ini, Sinleen ingin memohon jutaan kemaafan dari kekawan sebab lama benar tak update blog ini... macam pernah Sinleen katakan sebelum ini Sinleen takde waktu dan ada kesukaran yang tak dapat Sinleen atasi... hehehhe...


Selamat Tahun Baru Cina pada kekawan semua... hehehhe masih tak terlewatkan untuk Sinleen mengucapkan.. hukhukhuk... :D
Berbalik tajuk utama diatas... Sinleen nak tanya pada korang semua lah,
apa agaknye perasaan korang bila BF or GF korang memuja gadis or Lelaki lain di belakang korang..??

Sinleen bagitahu la apa perasaan sinleen bila berkeadaan begitu memang terasa hati sangat2... Salah 1sebab BF Sinleen payah sangat nak memuji Sinleen tapi bila dapat taw dia memuji cantik, comel, cute dan lain2, hati mana tak terasa... Lagi-lagi bila siap berguau senda lagi... Kekadang Sinleen tertanya adakah BF Sinleen memang tak mempunyai rasa sayang, cinta, rindu dan kasih pada Sinleen... Seolah-olah Sinleen ini takde apa-apa yang istimewa pada dalam diri dia...

Hmm... Bagi korang apa erk..??


Tuesday, February 9, 2010

HaKu BeNaR-BeNaR RiNDuKaN ArWah ADaM...

Salam buat teman n sahabat...

Seperti kebiasaan selepas penat berkerja ataupun keluar jejalan bila sampai jew rumah, perkara pertama yang akan aku lakukan adalah lepakking kat beranda semalam 5-7minit.. Entahlah itu adalah menjadi kebiasaan aku temernung sebentar ataupun melihat kelibatan orang lalu lalang di kawasan perumahan ini... Saat aku lepakking, tetiba jew aku teringat pada salah seorang Niece ku.... Arwah Adam... Meninggal Dunia disebabkan sakit dalaman iaitu semasa arwah dilahirkan disah kekurang 1 saluran dalam badan arwah dari kepala sehingga pinggangnye... Sebenarnya aku kurang pasti saluran apa... Arwah telah menjalani 2kali operatian dalam usia sehari - 6 bulan sehingga usia arwah pergi...

Arwah merupakan anak lelaki tunggal dalam penyambung zuriat 'BABA' (ayah Sinleen) dan satu-satunya anak lelaki dalam keluarga Abang Ngah Sinleen... Apa yang pernah terjadi dalam keluarga Abang Ngah tak mampu Sinleen menceritakan lebih lanjut... Yang Sinleen boleh ceritakan sekadar aja... Semasa Arwah dalam kandungan, emak arwah tak pernah menerima kehadiran arwah (Sebabnye ada terjadinye pergaduhan antara Abg Ngah ngan isterinye)... Selepas Arwah dilahirkan terpaksa ditahan di wad kerana arwah kekurangan saluran dalam badannya... Selepas Arwah selamat operation dan boleh keluar wad, arwah dijaga oleh Mak dia selama 2 bulan lebih... Selepas itu mak arwah tak sanggup menjaga arwah dan menghantar arwah ke rumah mama & baba (iaitu atuk ngan nenek dia - sebelah kami lar).. Hampir 2 bulan kami menjaganya siang tak kirapun malam sehingga arwah kelihatan sihat sedikit... Mama dan Sinleen sendiri bergilir-gilir menjaga arwah semasa hayatnya.. Bila arwah dah beransur sihat sedikit dan arwah sudah pandai gelak ketawa tetiba mak arwah nak jaga arwah balik... Kami terpaksa lepaskan sebab arwah anak mereka, walaupun berat....

Al-Fatihah ( Buat Arwah Adam)
Moga Arwah berada ditempat yang beriman

Bayangkan arwah usia yang semuda ini menanggung derita kesakitan dalam yang tak mampu arwah luahkan kepada orang lain... (ialah arwah baru usia beberapa bulan macam mana arwah nak mengadu...) Hanya tangisan arwah sahaja dapat arwah sampaikan... Genap je arwah berusia 6 bulan, kami dikejutkan panggilan dari abang Ngah menyatakan arwah berkeadaan sesak nafas dan nafasnya semakin lemah... Mama meminta Abg Ngah dan isterinya bawa ke klinik segera untuk pemeriksaan.. Ketika itu Sinleen berada di opis.. Dalam keadaan kelam kabut mama langsung tak ingat untuk telephone Sinleen... Sinleen orang terakhir menerima panggilan kabar tersebut setelah arwah telah tiada... Sinleen segera meminta emergency leave dan terus balik rumah.. Sinleen adalah orang pertama sampai ke rumah mama dan adik beradik lain masih belum tiba lagi...

Ketika Sinleen melangkah masuk ke rumah Sinleen terus mencari kelibat tubuh mama, ternyata mama sedang menangis teresak-esak dalam biliknya seorang diri... Baba tiada masa itu sebab menguruskan urusan jenazah arwah di masjid dan di tanah Perkuburan Islam Taman Ehsan di kepong... Selepas Sinleen menyalin pakaian dan membawa mama ke kawasan masjid berhampiran area rumah... Semuanya berkumpul di masjid.. Saat arwah di tiba dan berada dipangkuan mak dia, Sinleen melihat wajah arwah seolah-olah sedang tido bukan seperti arwah telah pergi ke rahmatullah... Sinleen masih tak percaya bahawa arwah telah tiada... Setelah selesai semuanya urusan mandikan, Sinleen sempat memberi ciuman terakhir buat arwah, selesai jew perkafanan dan mengebumikan arwah sedikitpun airmata Sinleen tak jatuh... Umpama hati dan perasaan Sinleen ketika itu seperti batu... Takde apa-apapun perasaan... Sampaikan mama tanya yang Sinleen ini takde perasaan langsung...

Buat pengetahuan kekawan sekalian Sinleen menangis ketika selepas solat, semasa mendoakan dan semasa Sinleen sedekahkan bacaan Yassin setiap kali Sinleen teringat pada arwah... Hanya tuhan jew tahu apa perasaan Sinleen ketika kejadian itu berlaku...

~~ SINLEEN benar-benar merindui arwah... ~~ Sob.... Sob... Sobbb....
(Semasa Sinleen mencoretkan kisah ini, airmata Sinleen melimpah mengalir tak tertahan...)

Friday, February 5, 2010

TeTiba TeRiNGaT KiSaH MuLa2 BeRCiNta


Dalam keadaan Sinleen yang 1001 rasa ini tetiba jew teringat mula-mula saat Sinleen mengenali Chubby... Sinleen rindukan saat itu... Minggu ini Sinleen dalam keadaan terluka.. Walaupun masalah kami dah selesai tetapi rasa terluka dihati Sinleen masih lagi ada lukanya.. Memang Sinleen tak seharusnya berfikirkan perkara ini tetapi ianye tak mampu sinleen lenyapkan terus dari hati ini...

Lirik ini terlalu bahagia bila Sinleen menyanyikan... Terasa indah sangat bila tersimpul maksud penuh bermakna... Tapi takde siapa sangka manusia akan berubah sekelip mata walaupun hanya sehari tak bersua... Tak siapa akan menduga akan merasa kekecewa sebegini rupa... Sinleen tak mampu nak menceritakan apa yang telah terjadi... Sinleen hanya mampu mengharapkan pengertian dari orang disana.... Kembalikanlah kehangatan hubungan kita yang semakin hari Sinleen rasakan semakin rasa kurang manisnye... Moga dirimu disana dapat merasakannye....

Lirik Lagu ini Diberikan pada SINLEEN...

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu

Thursday, February 4, 2010

Mengapa Perlu Kita Merasainyeee..??

Tetiba jew Sinleen terasa sesuatu ingin berkongsikan kisah yang terjadi pada Sinleen sejak menjak ini... Sinleen sebenarnya tak tahu mengapa Sinleen diduga dengan perkara begini.. Sedangkan Sinleen terlalu rindukan sesuatu yang boleh buat Sinleen tersenyum selalu... Minggu lepas Sinleen sibuk dengan Kejohanan Paintball... Sebab itu jugak lah Sinleen takde kesempatan nak update blog Sinleen... Lagipun Sinleen dah terminet B/band Maxis diatas sebab tertentu... Malas nak cerita nanti berpanjang lebar lak... hehehehe... Sekarangpun kalau nak update ini waktu pas abis kerja jew kat opis... hehehhee....

Berbalik pada topik hari ini (Yg tertera Diatas) tentang perasaan 'KECEWA @ SAKIT HATI'.. Hmmm... Sinleen nak tanya pendapat korang lar patut ke kita kena merasai perasaan itu sedangkan kita tak pernah buat seseorang yang kita sayang tu rasa sebegitu... Perasaan itulah Sinleen rasa 1-2 minngu ini.. Entahlah, kekadang bila Sinleen fikirkan balik apa yang sedang Sinleen lalui sekarang ini, ianya akan buat Sinleen akan berasa jauh hati dan akan membuat hubungan Sinleen dengan orang itu menjadi renggang... Sinleen bukan nak menuduh siapa betul dan siapa salah dan Sinleen rasa diri Sinleen bukanlah insan yang cukup sempurna dari segala hal... Sinleen pun ada kekurangan yang kadang kala Sinleen sendiri tak sedar, Sinleen cuba menjadi terbaik dalam hubungan yang sedang diuji berbagai dugaan ini.. Tapi bila sesuatu masalah yang berlaku ianya bukan punca dari Sinleen dan mengapa Sinleen yang diberikan rasa kecewa dan sakit hati dengan segala yang terjadi... Adakah Sinleen ini bukan teman yang istimewa didalam hatinya...? Adakah Sinleen tak mampu buat dia berasa gembira dan bahagia..?

Bak kata orang 'Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..' Begitulah keadaan Sinleen sekarang ini... Mengalami ganggu perasaan yang telah terluka... Sinleen bukan nak membesarkan hal ini, Sinleen hanya ingin meluahkan rasa hati ini yang terpendam ini.. Moga dengan luahan hati ini, Sinleen rasa kurang sikit rasa dihati ini....

Buat teman... Sinleen sayang semuanya... :D

Pic terbaru SINLEEN...