Monday, August 10, 2009

Bulan kelahiran Islam (Makna disebalik Hari Lahir ku)

Sedang aku relaks-relaks kat umah tangan aku gatal nak cari sejarah atau sebalik maknanya tentang tarikh lahir aku didalam kelender ISLAM.. Dah 4hari berlalu...

Tarikh lahirku pada 06hb Ogos 1983

Bulan kelahiran Islam anda adalah pada 26 Syawal 1403 Hijrah iaitu jatuh pada hari

Sabtu. Maksud : Diambil daripada perkataan yang membawa maksud, apabila unta betina bunting. Ketika nama bulan ini diberikan, lazimnya unta betina bunting pada ketika itu.

Sifat :
Mempunyai perwatakan dan hati yang keras. Anda tidak suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan hidup anda. Oleh itu, ibu bapa anda perlu mendidik anda dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruk anda itu. Jika tidak kehidupan anda akan menjadi susah kerana perangai keras hati, dan selalu bergaduh terutamanya dalam hal mencari rezeki.

Hmm... aku sendiri rasa terkejut ngan sifat yang dinyatakan diatas..
Aku tak boleh menilai diriku sendiri.. Hanya mereka diluar sana saja yang boleh menilai bagaimana perwatakkan dan sifat aku sebenarnya.. Mudah-mudahan aku tak menpunyai sifat semua diatas itu lar... AMIN...

No comments: