Monday, May 25, 2009

Aku tak tahu 'DIA' milik awak...

Assalammualaikum...
Buat teman semua, hari ini hari yang cukup sedih buat diriku. Aku benar-benar terkejut pagi ini, aku dapat 1 panggilan dari seorang gadis yang aku tak kenali. Apa yang buat aku sedih, gadis itu menyatakan aku perempuan gatal. Aku berinteraksi dengan gadis ini dengan sebaik mungkin. Mungkin antara aku dengan dia ada selisih faham. Gadis ini menyatakan dia adalah kekasih 'ZAHRIN'. Hubungan mereka telah menjangkau 3tahun. Aku tak salahkan gadis ini dalam keadaan sekarang bagi dia, akulah punca hubungan mereka renggang. Aku terkejut dengan pengakuan gadis ini, gadis ini meminta aku jangan ganggu kekasih dia lagi dan meminta aku tidak bertanya atau memberitahu hal ini pada 'ZAHRIN'. Kata gadis ini lagi andai perkara ini sampai ke 'ZAHRIN', dia akan dapat susah. Hmm... aku tak tahu apa yang perlu aku buat saat ini.


Kesedihan hati ini tak dapat aku bendung lagi, aku harapankan semua ini berakhir dengan baik. Aku telah berfikir sebaik mungkin bagi untuk tidak berpanjangan hal ini, bagi diriku semua ini adalah dugaan aku untuk mendapat insan yang terbaik dalam diriku. Pengajaran ini adalah untuk aku memikir sikap lelaki diluar sana. Terus terang ku katakan bahawa setelah hati ini dapat menerima kehadiran dia disini dan mulai rasa sayang berlaku pula kejadian hari ini. TUHAN maha kaya, maha kuasa, maha mengetahui dan maha mengasihi umat-nya, apa yang berlaku hari ini aku redha dengan hati terbuka. Aku tahu TUHAN membantu umat ini tahu apa yang sebenarnya berlaku. Semuanya ada SEBAB dari setiap kejadian. Mungkin DIRIKU bukan terbaik untuk 'ZAHRIN' dan mungkin sebaliknya. Pada gadis itu, aku mengucapkan ribuan terima kasih atas keberanian dia tampil hubungi aku dan menjelaskan segalanya. Aku mohon maaf atas apa yang berlaku, aku benar-benar tak tahu 'ZAHRIN' telah mempunyai kekasih. Hadiah buat gadis tersebut aku berikan miliknya yang sememangnya haknya dan aku sendiri akan mengakhiri hubungan aku bersama dengan 'ZAHRIN' segera mungkin. DIA milik diri mu seorang.

Buat dirimu 'ZAHRIN'...
Aku benar-benar kecewa dengan sikap tamak yang ada dalam dirimu. Aku doakan kebahagiaan buat kalian dan hargailah DIA disisi mu. Sayangilah DIA sebagaimana DIA menyayangi dirimu. Berubahlah sikapmu sebelum terlambat. Moga dirimu bahagia selalu.




No comments: