Friday, April 17, 2009

Hari ini tak seperti semalam...

Salam semua...
Permulaan pagi terasa malas sangat sbb malam tadi tido lewat gara-gara bekas kekasih janji nak bayar balik hutang aku. Aku col banyak kali tetapi yg sedihnya dia tak jawap. Dah lah aku bantu dia tapi yg sakit hatinya dia diam tanpa menjelaskan kedudukkan sebenar. Aku boleh memahami andai dia just col aku and bagitahu yg dia takde duit. Kan itu leh baik dari buat aku tunggu mcm nak tunggu kuching beranak je. Inilah sikap manusia yg tak tahu erti berterima kasih.
Masuk opis dah jam 9.10am, mcm biasa lah tapau mak an dulu aru lerwat keja. hehhehe...Pagi ni makan kuih je, al-maklumlaa tgh bulan mcm ni budget kena kurangkan, lagipun semalam aru jee sambut birthday anak buah aku kat Rest. Neilis's place sentul. Birthday yg ke-3 tahun. Aku bg hadiah anak patung UPIN & IPIN.. Aku tahu mesti dia suka. Pas breakfast aku baru mulakan kerja seperti biasa. Banyak resit yang harus aku wat claim, esok aku kerja kat padang 'Astaka'.. Bos dh booking aku daa utk program esok dipadang astaka PJ.. Aku sendiri blum tahu apa yg menarik kat sana. Walau mcm manapun best gak, dapat elaun outstation.. Leh tambah duit poket. hehehhe... Sebenarnya aku ni berkerja di syarikat 'DELTA ROVERS SDN.BHD.' korang leh tgk website dia : www.deltarovers.com Jawatan aku kat syarikat ini sebagai pembantu ADMIN. Itu dianya jawatan ler tapi sebenarnya mcm2 aku wat. Apa yang menariknya kat syarikat ni semua yang berkerja kat opis ni tak berkira termasuk bos skali, tu pasal aku kekal keja kat cni.
Petang ni pas abis keja aku nak alik rehat je kat umah.. mungkin esok malam aru mulakan aktiviti yang sepatutnya. Minggu depan nak uruskan perlawanan persahabatan BOWLING lak. Best!!! Aku terus je alik umah pas abis keja. Aku tunggu gak abang aku nak dtg betulkan paip kat bilik air tetamu. Tunggu punya tunggu lastly dia col bgtahu aku yg dia ada janji ngan org nak jumpa kat kelana jaya.. Rasa panas je hati hari. uhuhuhu.. Aku apa lagi mandi siap2 kuar gi umah kak ipar aku kat sri gombak.. Kat sana ada pasar malam..

Kat sana yg ada kat umah kak ipar aku tinggal dia berdua je ngan aida. Abg andak ada game ngan bos dia.. Hmmm.. sian kak ipar aku tu dahla mengandung.. Aku ngan akak ipar n aida gi la pasar malam. Aida ngan k/teow grg n ayam grg dia, mana kala kak ipar aku tu suka sgt makan nasi ayam dia dan aku lak ngan yong tau foo. Pas makan aku cau gie umah family aku lak. Gie hantar makanan kat diorg. Pastu aku terus balik umah berdekatan dgn umah family aku. Sebelum tido aku sempat check duit maybank2u tapi sedih la takde lagi duit masuk. Apakan daya ditipu lagi uhuhuhu...

No comments: